5 trükk, amivel több pénzért tudod eladni az ingatlanod!
2016. január 10. írta: Szarvas Norbert

5 trükk, amivel több pénzért tudod eladni az ingatlanod!

A vevődnek megvan az alapvető szépigénye a kiszemelt lakással szemben. Minél gusztusosabbá teszed számára a képeken és a megtekintés során, annál könnyebben nyílik az a bizonyos pénztárca. Szerintem azonban nagyon fontos, hogy ez az egész ne csapjon át egy "hogyan vágjuk át a másikat" programba. Mindig csak annyit okoskodjunk, amennyit fordított esetben még mi is el tudnánk viselni. Ha tűzveszélyes a vezetékrendszer a lakásban, akkor azt ne akarjuk letagadni a haszon reményében. Egyszerűen nem korrekt. Viszont apróbb odafigyeléssel mégis vonzóbbá teheted lakásod megjelenését. Ezekre az alap dolgokra érdemes odafigyelned! Mondhatjuk, hogy alap, de sokaknak mégsem egyértelmű...

1. Fürdőszoba

kecskemeti-granada-hotel-furdoszoba.jpgtszecso-830-furdo-400x300.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Te melyiket vásárolnád meg szívesebben? 

A legtöbben ott követik el a hibát, hogy nem eladni akarják a lakásukat, hanem be akarják vezetni a vevőt az életükbe! Ki kiváncsi arra, hogy milyen módon használod a fürdőszobát? Kit érdekel, hogy milyen tusfürdőel mosakszol? Ennek durvább fokozatai, amikor a nem kellően megtisztított bemutatandó fürdőszobában a csempére ragadt szőr és hajszálakkal találkozunk. 

Kicsit gondolkodjunk értékesítő fejjel!

Érdemes teljesen kitakarítani ezt a helységet, ügyelni az illatra (a legtöbb ember erről teljesen megfeledkezik, pedig a szoba illata döntően befolyásolja a megitélést és hozzáállást- ruházz be légfrissítőre!), a tisztaságra, a rendezettségre és a minimalizmusra. Mindent, amit eldughatunk, azt tegyük el. Amikor jönnek megnézni a lakást, akkor ne a szennyesünk vagy a használt fogkefénk fogadja a vevőt, mert könnyen elmehet a kedve mindentől.

Eladás előtt állapottól függően érdemes lehet beruházni néhány apróságba. Ha a második képhez hasonlít a fürdőszobánk, akkor nyílván nem elvárás, hogy újra építsd az egészet. Helyette olyan olcsó és apró csinosítgatásokkal lehet operálni, mint:

  • új és színes WC ülőke
  • 1-2-3 fürdőszobai csempematrica, amivel el tudjuk az első tekintetet vonni a falak állapotáról
  • Valami olcsóbb lámpa/lámpabúra megvásárlása, amivel azt az érzést kelthetjük, hogy igényesek vagyunk.
  • új wc kefe és tartó (ami színben passzol az ülökéhez és a matricák stílusához)
  • ha anyagilag belefér, akkor még egy olcsóbb új csap is sokat dobhat a dolgokon

 

2. Klíma

Itt most ne arra gondolj, hogy egy klímaberendezést kell vásárolnod. Kulcsfontosságú, hogy amikor megérkezik a leendő vevőd, akkor komfortosan érezze magát. Ne legyen túl hideg, de ne legyen túl meleg sem. Ne akarjon fulladozni az áporodott levegő miatt. Érdemes teljesen kiszellőztetni a lakást, és időjárástól függően kialakítani az optimális lakásklímát arra az egy órára, amíg ott vannak. Az optimális lakásklímát ne magadhoz igazítsd! Próbálj meg semleges lenni és törekedj arra, hogy:

  • a levegő kellően cserélődjön (nyáron egy ventilátor felállítása vagy az ablakok résnyire nyitása sokat dobhat a dolgon)
  • a hőmérséklet ne legyen több vagy kevesebb, mint amit egy pulloverben kényelmesen el lehet viselni. Ugyanis a vevőd nem fog nekivetkőzni például télen. Leveti a kabátját és nekivágtok. Akkor pedig ehhez kell alkalmazkodnod. Annál rosszabb nincsen, amikor azért rohantok, mert a vevő kényelmetlenül érzi magát izzadás közben.

 

3. Konyha

Itt ugyanaz a tanácsom, mint a fürdőszobánál. Senki nem kiváncsi az életetekre. Sőt! Ha nem tud azonosulni a ti általatok "alkalmazott" mindennapos konyhai higéniával, akkor bizony nem fogja magát kényelmesen érezni és a lakás sem fog jobban tetszeni neki. Mindent el kell pakolni, törekedni kell az esztétikusságra és minimalizmusra. A minimalizmus nagyon fontos, ugyanis nem tudhatod, hogy a vevő mit fog magával hozni, hogyan akarja berendezni a lakást. Nem a te tányérjaidat, poharaidat fogja használni. Akkor pedig ezek ne is legyenek szem előtt. Itt is figyelj a kellemes illatokra és még véletlenül se legyél főzés közben, amikor megérkeznek a vevőid. Nem tudhatod, hogy kit irritál a főzésből eredő konyhai illat és kit nem. Nem kifőzdében jött, hanem a lakásodat megvásárolni. 

Tippek:

  • mossál fel
  • tisztítsd le a csempét, ha van (ne legyenek kifröccsent kajafoltok)
  • tisztítsd meg az elektronikai eszközeidet (mikro, hűtő, stb...)
  • Nyisd ki legalább bukóra az ablakot és légfrissítővel fújjál be
  • A konyha egy központi helye a lakásnak. Nagyon fontos, hogy tiszta és világos legyen. Ezért még véletlenül se besötétített konyhával várd a vendéged
  • Egy váza illatos és színben pompázó virág sem árthat, ami szinte minden esetben pozitívan hat a vevőnkre
  • a konyhaasztali terítődet cseréld le tisztára

 

4. A szobák

Előre fel kell készülnöd, hogy minden helyiséget meg fognak nézni a vevőid. Minden szobát ki kell takarítani, mindenhonnan el kell tüntetned a kellemetlen "hazai illatokat", mindenhol szellőztetni kell, mindent próbálj kivilágosítani természetes fénnyel. Ha van gyerekszoba (pláne tini szoba), akkor azt is rendbe kell tenni. Nem elég, ha a nappalit csinosítod ki, miközben a tini szobája romokban hever. 

Tippek:

  • Érdemes ügyelned a színharmoniára 
  • Érdemes beszerezned néhány olcsóbb lakásdekor elemet, amivel modernebbé és újabbá varázsolhatod a lakásodat
  • Ne 5 percel az érkezők előtt mossál fel
  • Mindenhol illatosíts, de ne vidd túlzásba
  • Amikor beszélgettek, akkor ne panaszkodjál, mert ezzel rontod az alku pozíciódat
  • Ne otthonkában várjad a vevőt, de ne is frakkban. Próbálj meg jó ruhában mutatkozni előtte, ami a te stílusodba még belefér és természetesen hat. Tanulmányok bizonyítják, hogy a vevő azoknak hajlandó többet fizetni, akik jobb, tiszta és rendezett ruhában tárgyal. Valamiért a vevő ezeket az embereket komolyabb tárgyalófélnek tekinti. Ellenben, aki szakadt "otthonkában", mindennapos otthoni viseletében próbál lazázni, azt kevésbé veszik komolyan és azonnal romlik az alku pozíciója= kevesebb pénzt kapsz a lakásért!

 

5. A színek befolyásolnak a vásárlásban, avagy a tippeket próbáld alkalmazni az eladás során

szinek_jelentese.jpg

A piros/vörös a legerőteljesebb szín mind közül. Izgató és szenvedélyes. Felgyorsítja a légzést, számos esetben még a vérnyomásra is komoly hatással van (férfi társaimnak ajánlom figyelmükbe a felgyorsult szívverést, amikor vörös ruhában látunk meg egy nőt). Ezzel a színnel elképesztően hatékonyan lehet kiemelni, figyelmet felhívni. A vörös biztosan cselekvésre buzdít mindenkit, miközben maga a szín melegséggel tölti el az embert. Elég csak arra gondolni, hogy ez a szín a szerelem színe (is), ami a világ legfantasztikusabb dolga!

A sárga szín leginkább a Nappal hozható összefüggésbe, annak melegével, bájával és szükségességével. Vidám, „cool” érzetet kelt az emberben, játékossá tesz, serkenti az agyműködést, és képes energiával feltölteni bárkit. A gyerekek és az utazni vágyó felnőttek rendkívül pozitívan reagálnak a sárga színnel jelölt reklámanyagokra. Első ránézésre képes megszólítani az embert.

A kék színt gyakran azonosítják a vízzel, az állandósággal és folyamatossággal. Leginkább a multik színe, így valamiféle biztonságot reprezentál az emberek számára. Ez a szín megnyugtat, lelassítja az anyagcserét, elősegíti a megfontolt döntést. Kimutatott tény, hogy a férfiak különösen szeretik a kék színt a marketinganyagokhoz felhasználni. A szín, amelyik az eget és az óceánt szimbolizálja, többek között a bizalmat, a lojalitást, az elégedettséget és az intellektust közvetíti. 

A narancssárga egyesíti a vörös energiáját a boldogságos sárgával. Az öröm, a napsütés, a trópusok színe. Boldogságot, kreativitást, sikert közvetít. Az emberi szemnek a narancs nagyon meleg szín, és ez hatással van az érzelmekre. Ez a szín jellemzően megköveteli a néző figyelmét, miközben tele van energiával, és kényelmes érzést kelt. Biológiailag a narancssárga megnöveli a szervezet oxigénellátását, és köztudottan serkenti az agyműködést. A fiatalok legkedveltebb színe a marketingben, amelyik a „cool” életérzést közvetíti (gondolj csak a Fantára!).

A zöldet mindenki a természettel, az egészséggel azonosítja. Kényelmes szín, mely a bioritmusra a legmegnyugtatóbb hatással van. Sokak szerint segít a látás javításában. A pénzügyi szektor legkedveltebb színe (OTP, FHB például), amely bizalmat és nyugalmat áraszt magából, és azt az érzetet kelti, hogy a legjobb helyen van az ügyfél.

A Lilla spirituális szín, mely már egy következő szintre emel. A fejlődés színe, a luxusé, a minőségé. Nem véletlenül hívják a lilát a királyok igazi színének, és ez a prémium termékek esetében is gyakran megjelenik. Az ember elemi vágya a minőségre és luxusra való törekvés, amit ez a szín megerősíthet egy-egy márka esetében.

marketing-szinek.png

A vevők gyakran „színalapú” döntést hoznak vásárlásaik során. A Color Marketing Group szerint több mint 85%-ban a szín befolyásoló tényező, döntésfaktor. Természetesen erre játszanak a profik, és úgy alakítják ki a kínálatukat, hogy az színügyileg patent legyen: első blikkre eladja magát a termék azáltal, hogy kellemes érzéseket kelt az emberben. Az alábbiakban 4 módot írok le, amellyel hatást lehet gyakorolni az emberekre.

  1. Ébressz komfortérzetet a vevőkben! Érezzék magukat otthon! Ezt leginkább a „barátságos” színekkel tudod elérni, mint például a narancs és barna. Ezek a „meleg” színek gyakorlatilag a helyiségbe invitálnak, és a vásárlókat összehozzák a bolttal. Mivel a narancs boldoggá tesz, ezért olyan feromonok termelődnek a szervezetben, amelyek megkönnyítik a döntésed, felszabadítanak, és könnyebben fogsz vásárolni olyan dolgokat is, amilyeneket alapból nem igazán akartál.

     

  2. „Figyelmeztesd a vevőket 1-1 kiemelt termékre!”

    Ezt a legkönnyebben a vörös szín használatával tudod elérni, hiszen a szenvedélyes vörös a leginkább kiemelő hatású, és ráadásul egyből cselekvésre is késztet. Linda Cahan szerint az emberek többet vásárolnak, ha az adott termék vörös.

  3. „Színnel építsd fel a márkád!”

    Elég csak a Monster energiaital-gyártót felhozni példának, amely erőteljesen ráfeküdt a színekre: egy-egy italát különféle színekkel jelöli és különbözteti meg az általuk elérni kívánt hatások szerint. Ha azt kérdezed valakitől, hogy mi jut eszébe először a márkáról, akkor 10-ből 9-en biztosan azt válaszolják, hogy ez az a ZÖLD karmolásos márka, nem? Sikerült egy igazi „zöld márkát” felépíteni, ami kiemeli a tömegből.

  4. Szerintem szinte mindenki járt már az IKEA-ban, és az általuk előre berendezett bemutatószobákban állva általában mindenkiből előtört a vágy, hogy neki 1 az 1-ben kell az. Belegondoltál, hogy ennek mi az oka? Próbáld ki legközelebb az agyadnak parancsba adni, hogy színtelenítse a képet, és próbáld meg fekete-fehérben, nettó a bútorokat látni! Meg fogsz lepődni az eredményen. Az IKEA kiválóan alkalmazza a „Mondj el egy történetet a színekkel!” szabályt. Tökéletesen kiválasztott színösszetétellel (és természetesen a bútorzattal) érik el azt a hatást (esetünkben jövőbeni élethelyzetet), hogy magunk előtt látjuk az adott szobában az elkövetkezendő 5 évünket, és szinte egy komplett sztorit kapunk (ha érted, mire gondolok).

:::

Segítségre van szükséged? Írj bátran: szarvas.norbert@iflgroup.hu

 

Kövess minket!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://absolute.blog.hu/api/trackback/id/tr738259638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsírvezér 2016.01.11. 16:52:00

"Te melyiket vásárolnád meg szívesebben?"
Ha a másodikat 10 misivel olcsóbban adják ugyanazon a környéken akkor azt, mert abból egy olyat- ha nem jobbat- kihozok mint az első képen. Ez igy nagyon a két véglet.

Szerintem a légfrissítő is gyanús , mert mo.-on a frissen meszelt de salétromos falból áradó penészszagot akarja lenyomni az illető.

A szép világ az lenne, ha az ilyen marketing bullshit-ek helyett az eladó és a vevő is a realitásokban gondolkodna, ha a lakásárában benne lenne a legtöbb összetevő, lásd pl. Corvin és környéke, két utcával beljebb tévedsz és már a Szigony utca "szennye mossa a bokád" szerencsés vagy egyben, értéktárgyaidat megőrizve jutsz át a Leonardo Da Vinci utcán. Ennek ellenére, aranyat olcsóbban veszel mint egy a lakást a benzingőzös Üllői szomszédságában.

Sajnos egyre többen vannak, akik tényleg azért vesznek meg egy lakást, mert abban piros volt a fröccsenés felfogó csempe a tűzhely mögött. Én úgy gondolom , hogy egy lakással hosszútávra tervez az ember, és ez nálam egyenlő azzal, hogy mindegy milyen a lakás, ha nincs komoly szerkezeti hiányossága akkor , úgy is a saját képemre alakítom és újítom fel. Nálamnál jobban ugyse fogja senki elkölteni a pénzem a lakásfelújításra.
A völkerabfahlnak meg úgy is mindegy mit vesz az első képes igényeslakást úgy is félév alatt a második szinvonalára lakja le.

sncf 2016.01.12. 13:12:02

" A Lilla spirituális szín". A jógaoktatómat meg lilának hívják...

Serrin 2016.01.12. 17:25:03

Józan vevőt nem csapnak be ilyen dolgokkal. Nelem inkább az elfedett részek tűnnek föl és az jobban zavar, mint a látható hibák. Amúgy meg inkább kicsit felújítandó legyen, mint előre kész, mert ha az előző tulaj kicsit is "értett a dolgokhoz" (ő azt hitte) és "saját maga megcsinálta" (elrontotta), akkor sem fogja azt megmondani.

Jelenleg egy "elvileg jól megcsinált" lakásban lakunk (nem a mienk) és elég sok gányolást fedeztem fel idővel. Eredetileg nem is láttam.

Az első két képmél egyébként látszik a felújítás és az elhanyagoltság. A felújítottat nehezebb rosszul fotózni, míg az elhanyagoltrül mindenképpen látszik a rossz állapota. Ez nem a tusfürdőn és zuhanyfejen múlik, sőt még az segít abban is, hogy valós használatban milyen a helyiség.
süti beállítások módosítása